משתפת אתכם בכל מה שחשוב לדעת, כשמגדלים ילד.ה עם עיכוב שפתי.

התוצאה: נעזור לילדים לדבר טוב יותר ונשפר את התקשורת שלנו איתם.

האזנה נעימה !

1 רקע לפודקאסט פסח

פרק 20: איך לתרגל את השפה "על הדרך" ממש עכשיו!

פרק 20: איך לתרגל את השפה "על הדרך" ממש עכשיו!

איך לתרגל את השפה "על הדרך" ממש עכשיו – לקראת חג פסח

ומה הקשר לחמץ, לפרחים שפורחים בחוץ ולניקיונות?

עם כל מה שמתרחש סביבנו בימים האלו, הרגשתי שהפעם יש צורך בפרק ממוקד. הכי פרקטי שאפשר. כזה שבסיומו, כל מה שנותר הוא לבצע ולראות תוצאות בשטח.

דיברתי על שלוש פעולות פשוטות שאפשר (וכדאי) לעשות עם הילדים ממש עכשיו והסברתי על העקרונות החשובים שעומדים מאחורי הלמידה השפתית של הילדים שלנו, שרלוונטיים עכשיו ותמיד.

1234

פרק 19: עם איזה סוג משחק עדיף לתרגל?

פרק 19: עם איזה סוג משחק עדיף לתרגל?

עם איזה סוג משחק עדיף לתרגל עם הילדים, כדי שהתרגול יהיה כמה שיותר איכותי ומועיל?

בפרק הנוכחי של הפודקאסט החלטתי להתמקד בשני סוגי משחקים- משחק סימבולי\דמיוני ומשחקי קופסא.

הסברתי מה היתרונות הגדולים של כל אחד מהם בתרגול השפה ובכלל,

מתי נכון שנבחר באחד על פני השני והאם חייבים לשחק בהכל??

סיימתי במספר הנחיות שחשוב שנקפיד עליהם בזמן המשחק, כדי  לשלב בהצלחה את המשחק והתרגול השפתי.

IMG_8161

פרק 18: מתי ילדים מתחילים לדבר?

פרק 18: מתי ילדים מתחילים לדבר?

מתי בעצם ילדים אמורים להתחיל לדבר? מה המילה הראשונה שהם אומרים?  מתי הם אמורים לחבר את המילים יחד למשפט? ואיך אני יכול.ה לדעת אם הוא מתפתח כמו שצריך?

בפרק הנוכחי בפודקאסט, עניתי על שאלות שאני שומעת פעמים רבות מהורים לפעוטות. הורים אוהבים, מודאגים וחוששים. השתדלתי לעשות סדר ולתת את כל המידע שאני מאמינה שחשוב שתדעו בתור הורים לילדים צעירים, כדי שתוכלו לגדל אותם בשלווה ובביטחון וגם להישאר עם יד על הדופק ולדעת מתי יש צורך לפנות לייעוץ ועזרה מקצועית

עבודה סביב השעון יומיומית

פרק 17: מי הם ההורים שהילדים שלהם מתקדמים מהר יותר?

פרק 17: מי הם ההורים שהילדים שלהם מתקדמים מהר יותר?​

פרק חשוב ומרגש מבחינתי שמסמן חזרה לשגרה של עשייה, בשגרת המלחמה המורכבת שסביבנו.

פרק של השראה ומוטיבציה, שבו פירטתי והסברתי מהם 7 המאפיינים של ההורים שאני פוגשת בקליניקה, שמצליחים להוביל את הילדים שלהם לתוצאות טובות יותר ומהירות יותר.  הסברתי איך הם עושים את זה, בלי הכשרה מיוחדת ובלי שיש להם המון זמן מיותר ובעיקר, למה לדעתי, כל הורה והורה יכול להיות בדיוק במקום הזה

309036817_519563263506524_2027479682585447524_n

פרק 16: איך לתרגל את השפה בסוכות (ובכלל)?

פרק 16: איך לתרגל את השפה בסוכות (ובכלל)?​

בפרק הנוכחי הצעתי שלל רעיונות לתרגול מגוון מטרות שפתיות, תוך כדי הכנת קישוטים לסוכה.  הדגמתי, פירטתי והסברתי גם על מה חשוב להקפיד כדי לעודד את הילדים לשתף פעולה וליהנות מהתרגול – בסוכות ובכל זמן אחר (:

אני תמיד אומרת שהדרך הכי נכונה ויעילה לתרגל עם הילדים את השפה היא תוך כדי פעילויות במהלך שגרת היום שלנו וההכנות לחג הם הזדמנות נהדרת לכך.  שתהיה לכולנו שנה טובה!

שיתוף בזמן רגוע

פרק 15: איך זה קורה שהם מתקדמים כ"כ הרבה דווקא אחרי החופש?

פרק 15: איך זה קורה שהם מתקדמים כ"כ הרבה דווקא אחרי החופש?

בפרק החדש בפודקאסט דיברתי על ה"תופעה" שחוזרת אצלי בקליניקה כל פעם מחדש, אחרי החופש הגדול או חופשת פסח: הילדים חוזרים מהחופשה ועושים קפיצה גדולה ביכולות השפה והדיבור שלהם.    הסברתי מה הסיבות שעומדות לדעתי מאחורי ההתקדמות המשמחת הזו ולא פחות חשוב, מה אנחנו יכולים ללמוד ממנה, כדי לעזור לילדים שלנו לדבר טוב יותר, מהר יותר.

תרגול בזמן החופש

פרק 14: מה עושים כשהם לא רוצים לתרגל בבית?

פרק 14: מה עושים כשהם לא רוצים לתרגל בבית?​

כשהילדים לא מוכנים לתרגל את שיעורי הבית מהטיפול, רובנו נוטים לתלות את האשמה בילדים עצמם, בעוד שבלא מעט מקרים, הסיבה קשורה דווקא אלינו או לדינמיקה שנוצרת בינינו בזמן התרגול.

בפרק החדש בפודקאסט מהן הסיבות שיכולות להוביל לחוסר שיתוף פעולה של הילדים עם התרגול בבית

והצעתי המון רעיונות להתמודדות עם כל אחת מהן, כדי להגיע לתוצאות הטיפוליות הטובות והמהירות ביותר.

4546

פרק 13: מה עושים כשהילד.ה משבש.ת צלילים?

פרק 13: מה עושים כשהילד.ה משבש.ת צלילים?

כל הנושא של שיבושי הגייה, מעלה המון סימני שאלה אצל הורים.

חלק מההורים מנסים ללמד את הילדים בעצמם, אחרים לא מודעים לבעיה ומחכים שתעבור מעצמה ויש גם כאלו שמתחילים בטיפול, אבל משהו לא מתקדם. 

בפרק הנוכחי הסברתי מה נחשב כשיבוש שדורש טיפול, מתי עדיף להניח לטבע לעשות את שלו, מה לא כדאי ומה דווקא כן, איך מתבצע הטיפול וכמה זמן הוא נמשך.

קשרים בין מילים

פרק 12: קשיים בשליפה. מה עושים?

פרק 12: קשיים בשליפה. מה עושים?

בפרק ה 12 בפודקאסט, דיברתי על אחד הקשיים הנפוצים ביותר אצל ילדים עם עיכוב שפי- קושי בשליפת מילים.

הסברתי מה זה קשיי שליפה, מאיזה גיל נתייחס אליהם כקשיי שליפה.

הסברתי והדגמתי איך עוזרים לילדים להצליח לשלוף את המילים בצורה טובה יותר ומה עושים כשקשה לילד.ה שלנו גם לשלוף את שמות האותיות או הצבעים.

A70A5434

פרק 11: למה צריך אבחון לפני שמתחילים טיפול?

פרק 11: למה צריך אבחון לפני שמתחילים טיפול?

בפרק ה 11 בפודקאסט, עניתי על השאלה: למה צריך אבחון לפני שמתחילים טיפול אצל קלינאית תקשורת? אחד הנושאים שאני מוצאת את עצמי מסבירה שוב ושוב להורים, שבסך הכל מחפשים פתרון לילד.ה ולא מבינים למה צריך להשקיע זמן וכסף באבחון ואי אפשר פשוט להתחיל בטיפול, כשברור שיש לילד.ה קושי שפתי..

בפרק הנוכחי הסברתי איך מתבצע אבחון של קלינאית תקשורת, איפה אני ממליצה לבצע את האבחון ולמה, פשוט, אי אפשר בלעדיו

A70A5379

פרק 10: מה עושים כשהילד לא מסכים לדבר בטיפול?

פרק 10: מה עושים כשהילד לא מסכים לדבר בטיפול?

בפרק העשירי בפודקאסט, עניתי על השאלה: מה עושים כשהילד לא מוכן לדבר בטיפול של קלינאית התקשורת?

עד שמצאנו תור פנוי והצלחנו להגיע סוף סוף לקלינאית התקשורת.. הילד לא פותח את הפה. שבוע, אחרי שבוע, אחרי שבוע.. אחת החוויות המתסכלות ביותר בתור הורה לילד.ה עם עיכוב שפתי.

בפרק הנוכחי הסברתי מה הסיבות שמובילות לכך שהילדים לא מדברים, מה אפשר וכדאי לעשות ולא פחות חשבו, ממה עדיף להימנע.

שיתוף מהגן 2

פרק תשיעי: איך היה היום בגן?

פרק תשיעי: איך היה היום בגן?

בפרק התשיעי בפודקאסט, דיברתי על אחד הנושאים שמעסיקים לא מעט הורים שפונים אלי או מגיעים עם הילד.ה לטיפול: מתי אני אשאל על היום והוא יענה. ויספר לי. ברצון. בלי שאלות וחקירות..

הסברתי מה הופך את השאלה, הכביכול כל כך פשוטה הזו, למורכבת מאוד למענה. במיוחד כשמדובר בילדים עם עיכוב שפתי ואיך כל זה משפיע על התהליך הטיפולי.

סיימתי בכמה רעיונות פרקטיים, שיעזרו לילדים לשתף על היום. 

20230422_131926

פרק שמיני: למה טיפול של קלינאית תקשורת זה לא מספיק?

בפרק השמיני בפודקאסט עניתי על שאלה מהותית בעייני: למה טיפול של קלינאית תקשורת זה לא מספיק?

מה הסיבה לתפיסה שאומרת שברגע שהתחלנו טיפול של קלינאית תקשורת- עשינו את החלק שלנו ואפשר להיות רגועים.

למה הטיפול לבדו לא מספיק ומהם שני הדברים הנוספים שחייבים להתקיים לצד הטיפול המקצועי, כדי לעזור לילדים שלנו לדבר טוב יותר, כמה שיותר מהר.

A70A5336

פרק שביעי: האם ואיך להציג לילד.ה מה זה קלינאית תקשורת?

בפרק השביעי בפודקאסט עניתי על שאלה חשובה שקיבלתי מאחת ממאזינות הפודקאסט: האם ואיך להציג לילד מה זה קלינאית תקשורת?

הסברתי מה המחשבות או התפיסות שגורמות, מניסיוני, להמון הורים, לספר לילד.ה שהולכים לחוג שמשחקים בו עם הגברת הנחמדה..

למה זה מהותי בעייני להסביר ולדבר עם הילדים על הנושאים האלו

ואיך לעשות את זה בצורה נכונה.

פרק שישי: איך להכין את הילדים לקראת החג?

בפרק השישי בפודקאסט, עניתי על שאלה, שאני לא בטוחה כמה הורים לילדים עם עיכוב שפתי, מודעים לחשיבות שלה : איך להכין את הילדים לקראת החג?

הסברתי מדוע ההכנה הזו כל כך משמעותית עבור הילדים שלנו, במיוחד אלו עם העיכוב השפתי, למה בעצם מה שקורה בגן לא מספיק ואיך נוכל להכין את הילדים שלנו, בעצמנו, לקראת כל חג או אירוע חד פעמי

פרק חמישי: מה עושים כשאין התקדמות בטיפול?

בפרק החמישי בפודקאסט עניתי על השאלה: מה עושים כשאין התקדמות בטיפול של קלינאית התקשורת?

הסברתי מהן הסיבות האפשריות לחוסר התקדמות בטיפול, מה אפשר וכדאי לעשות בכל אחד מהמצבים ולמה, ברוב המוחלט של המקרים, החלפה של קלינאית התקשורת היא לא הפתרון הנכון.

פרק רביעי: גן(שפה)עיכוב התפתחותי, כן או לא?

בפרק הרביעי בפודקאסט הסברתי מה זה בכלל גן עיכוב התפתחותי,

מה היתרונות והחסרונות שלו ומתי, לדעתי, נכון לבחור בגן כזה עבור הילד.ה שלנו. השתדלתי להציג את התמונה המלאה, על כל המורכבויות שלה.. כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

פרק שלישי: כמה זמן נמשך טיפול של קלינאית תקשורת?

בפרק השלישי בפודקאסט עניתי על השאלה: כמה זמן נמשך טיפול של קלינאית תקשורת?

סיפרתי והסברתי למה כל כך קשה לנו, הקלינאיות, לענות על השאלה הזו, מהם הגורמים שמשפיעים על משך הטיפול ומה אתם יכולים לעשות כדי לקצר את משך הטיפול.

פרק שני: למה לא מחכים עד גיל שלוש?

בפרק השני בפודקאסט נדבר על השאלה: האם טיפול של קלינאית תקשורת מתחיל רק בגיל שלוש?

אסביר לכם מה המקור, לדעתי, לתפיסה הזומדוע היא כל כך שגויה מיסודה, מתי באמת צריך לפנות לטיפול של קלינאית תקשורת 

ולמה זה כל כך חשוב ומשמעותי להתחיל בטיפול ולא לתת לזמן לעבור.

פרק ראשון: למה קלינאיות תקשורת רק משחקות?

בפרק הראשון בפודאקסט נדבר על אחת השאלות הנפוצות ביותר של הורים, שמגיעים לטיפול אצל קלינאית תקשורת: למה קלינאיות תקשורת רק משחקות עם הילדים בזמן הטיפול?

נבין למה בעצם אנחנו משחקות עם הילדים, איך המשחק עוזר לילדים לדבר טוב יותר ומה הסיבה שהתובנות האלו קריטיות, להצלחה של התהליך הטיפולי.

תפריט נגישות